Thursday, March 7, 2013


Assalamualaikum ...setelah sekian lama memberatkan tulang untuk menaip sebarang entri..Alhamdulillah..kali ini bersua sekali lagi di alam maya seperti  yang selalunya.hehe..bukan xrajin saya ni cuma idea dan ilham tu datang ikut mood den je..
by the way apa khabarnya iman kita hari ini..??
harap sihat2 sahaja..semakin baik dari hari ke hari..
apa yang suka aku nak kongsi hari ini adalah...
hari ini hari riadhah buat aku,sahabiah2,ahli beitku di montaza dalam cuaca dingin kesuaman gitu....

Nah!lama sungguh tak bersukan,,mengeluarkan peluh,.bekumpul beramai2 menambah ukhuwah..
sungguh sernok sekali hari ni..tak tipu..
puas hati main bola baling..berkejar seluas padang berpasir,..mengejar bola pastinya..
ala setahu sekali je ni..
xsihat jugak kita kalau takde riadhah kan..
permainan lain pon tak kurang hebat jugak..
untunglah dapat mastermind yang byk idea menarik sehingga menghiburkan..
lucu sekali..!sngguhpon bilangan kami tadi itu tidaklah berapa ramai~
jadi jugalah tiga group..GenQ,SOLUSI,ALFITYAN,..

Namun dalam sanubari ini cuba bemonolog sendiri..
bila lagi..atau adakah lagi suasana yang sihat dan mahabbah yang sebegini lagi??
sedih!
kerna itu..setiap detik yang berlalu itu aku nikmati sambil mensyukuri apa yang Allah beri hari ini..
yang mendatang pastinya tidak aku ketahui..

sebenarnya penat main ni tak hilang pun lagi..
dahsyat jugak aku main tadi,xpernah sesungguh tu..
hahahaa
lebih kurang je penatnye mendaki sinai bulan lalu..

sebuah pendakian pertama selepas 5 tahun sudah di gunung ledang..
sinai~
mencabar fizikal,..di kala dini hari kaki menapak satu persatu menuju puncak..
dalam kedinginan mencecah suhu bawah 0 darjah celcius..
manis pengalaman itu..kerana mencabar ketahanaan fizikal kala sejuk membeku
awalnya aku menunggangi unta hingga di separuh perjalanan
syok!tinggi atas tinggi..lalu si unta di celahan curam..
sepertinya sudah sangat lali dengan batu2 di situ..
mujurlah malam itu bulan penuh,..
ciptaan Allah itulah yang menyuluh jalan kami 
zikir dan selawat menghiasi sepanjang itu..namun hasrat ke puncak  xkesampaian kerana digigit kesejukan hampir kebekuan yang melampau di subuh hari..

Rata2 sahabat mengeluh penat,dan tak berniat mendaki untuk kediua kali,..serik kata mereka..
aku juga..tapi memandangkan aku belum betul2 sampai puncak,dan saat matahri terbit pun xdpt nak menyaksikannya,.dek kerna awan yang melindungi..
herm..
semoga ade rezki lagi jejak ke sana..itulah harapanku~
selamat beristirehat maisarah..~mood penat sudah~

maassalamah(*___^)


No comments:

Post a Comment