Saturday, June 9, 2012

boleh bertukar dah~

Awal kalam,ku buka bicara,,
lafaz salam bawa sejahtera,..
Assalamualaikum w.b.t..

Agak lama menanti....
tapi menanti usahanya tiada
 bagaimana agaknya hendak menyeberang sungai tanpa titi???
Garu kepala sendiri...

Mungkin hari ni adalah harinya...
sebelum tu terima kasih kat bro den yang tak berapa ensem tapi agak manis tu
banyak bagi tunjuk ajar bab2 komputer khususnya...
psstt..mesti dia kembang baca entri aku ni..heeh..
argh ..gasak lah...
tapi bro..ko memang terbaik lah!

Nak tahu apa terjadi???
hik3...tiada apa pun..mungkin aku yang beriya...cliche nye mai niiiieee!
apapun aku nak gak kongsi apa yang aku buat sebentar tadi...

Dan mungkin masalah ni bukan aku sorang je yang pernah kena...
sebab bila tanye atok google..
ramai mengadu bende yang sama..
kalau orang tak tahu mungkin dah nganto kedai je yop!
padahal boleh buat sendiri..akan tetapi banyak bertanya tu sangat lah perlu..
kalau tak mustahil boleh jadi..

nak dijadikan cerita..
agak berbulan laptop aku ni  bermasalah...tapi aku peram je..haha
masalah tak besar pun...cuma tak boleh tukar dekstop background je..
problem lain pun ada juga..
Almaklumlah buta betul  tentang IT ni...
lagikan pulak eksesorinya...
fuhhh...




di suatu petang yang sunyi...takdela sunyi sangat mai oooiiitt
aku pun kacau bro aku nun jauh di tanah air sana..
dia pun jenis melayan je akk nye yang manja ni..
..hua4x..
pastu cadangkan link/blog ni kat aku..
kemudian apa lagi..laju je mouse ni dihalakan pada link tu


klik3!!!
tuuu diaa...
banyak kaedah  dan tips2 berguna yang blogger tu share..
cayalah!buat aku yang buta ni boleh la taajub...
korang2 yang banyak ilmu tentang ni,mungkin tak hairan kot~
tak lama lepas tu aku try la
Alhamdulillah berjaya..
dah berjaya suka lah...
bhihiihii~(^__________^)





Antara masalahku itu adalah window not genuine..biasa ade notis kat sebelah kanan bawah dekstop kita..
macam rimas kan??seandainya ada wiper nak je aku sapu kasi clean n clear..bhihihiii..
jadi kaedahnya,.
1-klik start  ,taip cmd dalam start menu box.
2-right klik cmd.exe ,pilih run as administrator
3-yes je kalau ditanya pape..
4-sekarang dalam command window,taip slmgr-rearm,enter
5-restart...
kalau tak menjadi...kena download software dulu...dan software tu ada dalam blog dia..ziarah2 la ye..
aicehh promote blog orang..pulak mai ni...worait...sekian untuk petang ni..


Kesimpulannya,..jangan pernah mengalah dalam mencuba...banyakkan bertanya...dan kongsikan apa yang ada,untuk manfaat bersama...hik3..peace~

kalau rajin ataupun musykilah pape lepas ni..boleh la singgah blog ni...~~~ endiskypro.blogspot.com
salam sayang buat yang terkedip2 matanya melewati blog ku ni..terima kasih banyak2...baaarakallahulakum~

assalamualaikum




No comments:

Post a Comment